четвъртък, 28 април 2011 г.

Междузвездни войни

Както вече ви обещах започвам със звездните и междузвездни торти.
Първата - междузвездна торта - направих за рождения ден на нашия скъп кум и приятел - Вихрен. Имах няколко идеи за тематиката, но честно казано не се бях сетила за тази.А той е голям фен и най-вече на тъмната страна :) Идеята ми даде моят съпруг Митко. Ей така на шега реших да го изпитам и го попитах дали има идея за тортата на Вихрен.А той веднагически изстреля : "Как бе, Междузвездни войни!". Винаги съм знаела, че две глави мислят по-добре от една и ситуацията само го потвърди. Разбира се, че това беше темата за неговата торта! Още повече, че при последното ни ходене в Лондон преди коледните празници, направихме снимка на Вихрен с неговият любим Вейдър и "белите". Веднага ми хрумна, че мога да разпечатам собствената му снимка върху вафлена хартия и да я сложа върху тортата. Това щеше да бъде хем закачка, хем изненада за него :) Речено -сторено. Започна конспирацията...помолих кумата ми да намери начин и да ми изпрати въпросната снимка, която Вихрата ревностно пазеше в телефона си. И тя разбира се го направи. Разпечатах аз снимката и си я прибрах прилежно в един наелонов джоб...да чака решителния момент.Всичко друго бях измислила - цвят, дизайн, пълнеж на тортата, единствено се колебаех каква фигурка да измоделирам. Първоначално мислех да е маската на Вейдър, но не разполагах с много време, после минах през меч и космически кораб и тогава на помощ ми се притече отново Митко.Той ми предложа да направя Йода. Ами да, какво му мислех толкова. Той Йода е толкова грозен и набръчкан, че както и да го намачкам, все ще му е от полза :) Спретнах го за има-няма 1.5 часа. Стана много "симпатичен" :) Мисля че вече мога да ви представя и самата торта :
Както виждате тората е семпла, но стилна, точно каквато трябва да бъде една "мъжка" торта по мое мнение.Много ми харесва цветът, който се получи на самата торта и звездичките. Идеята за тях ми даде една много талантлива и услужлива дама, с която се познавам от тортената тема в БГ-мама - Валерия.Вал прави уникални торти и благородно й завиждам за умението, с което моделира човешки фигури - прави ги като истински. По нейна препоръка обляках със захарно тесто изключително грозната си иначе подложка, която не стига, че е лъскава, ами последната партида бяха и намачкани.
С вкуса на тортата експериментирах, но се получи много интересен.Бях си поръчала един нов белгийски шоколад с вкус на мед и реших да го пробвам в тази торта.Та вкусът на тортата съчетава ванилови блатове напоени с фреш от портокал, меден шоколадов крем , много печени белени бадеми и портокалови корички.Наистина беше вкусна, опитах я :)
Йода малко беше решил да не слуша и докато пренасях тортата му падна едното ухо, ама то беше заради кутията, в която бях опаковала, беше много ниска и опираше на главата му.Но овладях положението, забучвайки го с клечка за зъби, която взехме от цветарския магазин докато купувахме цветя за кумата ми.
ВИхрен освен че беше много изненадан от тематиката и страшно си хареса тортата, много си я хареса и на вкус.Толкова, че когато Радост(кумата ми) му предложи да поканят съседите и да ги почерпят за рождения му ден, той каза : "Може, ама от тортата не давам" :)
Един от коментарите за тази торта във фейсбук беше на едно момиче Габрила, което познавам само виртуално, защото искаше да поръча торта при мен, но нямаше как да приема поръчката, защото пътувах по празниците. Та коментарът на Габриела беше : "Е, не, не може да бъде.Ти вече ни лъжеш.С тази торта тортите ти достигнаха космически измерения".
Благодая ти, Габриела!Този ти коментар истински ме поласка!


Няма коментари:

Публикуване на коментар