сряда, 20 април 2011 г.

Бебешки захарни обувчици

Следващите две торти, за които ще ви разкажа са по случай погачите на две бебенца.И двете торти са с обувчици, но разликата е в това, че едната е за момченце, а другата - за момиченце.И понеже дамите са с предимство ( извини ме бебе Ясен), ще започна с момичешката.

Както вече знаете - обожавам бебетата.И откровено да си призная момичешките дрешки, джувки и аксесоари са ми голяма слабост.В къщи сме затрупани с всякакви такива.За това и когато ми писа Татяна, майката на бебе Дария, с молба да им направя тортата за погачата на бебка, не се замислих много.Въпреки че бях затрупана с работа, приех с охота.По няколко причини.Първо, Таня е много идейна и инициативна майка ... говореше с такъв ентусиазъм за тортата, за това какви детайли иска да има по нея и в какви цветове да бъде, че аз почти мигновено си я представих как ще изглежда.Освен това от всяка нейна дума си личеше колко много се вълнува и колко се старае да бъде празника им на ниво, че зарази и мен с този си ентусиазъм и позитивно излъчване.И така...тортата на бебе Дария трябваше да бъде с обувчици, някоя пеперудка, тук там някое цветенце и с панделка по борда.И за да бъде съвсем момичешка ... РОЗОВА :) На кратко казано нежна, изчистена и красива.
Когато Теа се роди, съпругът ми в пристъп на лудост й беше купил едно костюмче и обувчици на Baby Dior.Нали се досещате, че подобна реликва е грижливо скътана от мен в кутията със спомени на Теа. Обувчиците са уникални, страшно бонбонести и идейни. Аз съответно веднага ги измъкнах от кутията и реших, че ще ги използвам за модел на обувките за тортата.Започнах едно мерене, разане, лепене.Първо направих подметките със стелките, които изрисувах на ръка.Като видях колко сполучливи стават, разбрах че идеята ми е била чудесна.
Получиха се 1:1 с оригиналните.
Имах малко проблем с покриването на тортата и то пак благодарение на коварните ягоди :) Да знаете от мен...пресните ягоди в крема пускат много сок и разкашкват тортата.Така че, не сиропирайте изобщо!След като не си харесах първоначалното покритие, отлепих фондана а заедно с него и най-външния слой блатове.Последва едно ново замазване с крем, укрепване отвън с нов слой блат и измазване с маслен крем.Направо побелях, но втория опит беше успешен :) От там нататък всичко беше като детска игра, на която се наслаждавах.И след като така добре си поиграх, ето какво се получи в крайна сметка :





















Както вече споменах, тортата беше с ягоди, така наречения от мен вкус - ягодов йогурт с парченца бял шоколад.
Стана  изключително нежна и момичешка.Това бяха и думите на Таня, която каза, че ще си запази обучвчиците със сигурност :)
Аз за мен освен удовлетворението от крайния резултат и от грейналия поглед на Татяна при вида на тортата, остана и хубавото чувство, което ми донесе направата й, защото ме върна във времето, когато моята Теа имаше погача и беше обута с тези обувчици.
Още снимки и детайли можете да видите тук.




Тази торта направих като подарък за погачата на нашето съседче и приятелче - Ясен.Или както му казва неговата "кака" - Яската. Кака му Жанка е на възрастта на моя Мони, тоест 2г. и 6 мес.За това и думичката кака е в кавички :) Още когато Илияна, тяхната майка, беше бременна и Жанка ми казваше, че Яската бил в коремчето й, знаех че част от подаръкът ми за него, ще бъде торта... за да му е сладък животът :)
Това е и първата ми торта с бебешки буйки.Направих ги с голям мерак и като на магия.Дори не ползвах шаблон.Станаха много сладурски и както каза Илиянка - в реален размер :) Идеята за дизайна на тортата ми дойде от една бебешка блузка на такива ромбове, която имаше Мони и която много харесвах.Само че тя беше в бежово и синьо, а аз реших да предам настроение с жълтото.
Когато попитах Илияна какъв вкус да бъде тортата, тя ми отговори, че обичат йогурт, ама не обичат хляб - разбирайте не обичат да има много блатове и малко крем :) Ама то пък аз не обичам да правя такива торти, така че бързо се разбрахме. И заложих пак на моите приятелки ягодите да ми помогнат за вкуса на йогурта.Това е една от малкото мои торти, които съм опитвала.И смело смея да твърдя, че беше ужасно вкусна.В стремежа си да бъде по-сочна малко се бях престарала с количеството на крема и едва се режеше, защото блатът беше страшно напоен.Самата Илияна много хареса тортата вкусово, освен визуално, което за мен си беше голямо признание.Още помня как веднъж нашите мъже бяха ни купили по една торта, за да извинят продължителния си риболов :) Тя получи торта, която не хареса, а аз получих пай по време на диета и то на плодов ден.Направо бях откачила от възмущение.
Парче от тази торта достигна чак до Варна :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар