вторник, 5 април 2011 г.

"Плаж, море, палми, Малдивите" или тортата на Валери

Днес на вашето внимание ще представя тортата на Валери. Валери е съпругът на приятелката ми Лина, която добре познавате.Тази торта е особено постижение за мен, не само защото много си я  харесвам като детайли, но и защото я правих в много лошо здравословно състояние.В кратките промеждутъци, когато се чувствах по-добре, ставах и моделиах фигурките.
Доста време Ли се колебаеше с каква торта да изненада любимия си по случай рождения му ден.Един ден звънна и каза "Радинче, реших да е нещо лятно...море, плаж, палми, Малдивите". Като последното беше шега, но аз го приех на сериозно.И така, за да се вдъхновя започнах да разглеждам в интернет снимки от Малдивите.И тогава ми дойде блестящата идея за това, което ще видите сега :


Винаги съм харесвала тези къщички, изникнали някъде посред нищото, във водата.Изрязах прозорчето отстрани и го покрих с много тънък пласт захарно тесто, така че да бъде полупрозрачно.И тогава моят съпруг ми даде блестяща идея.Същия ден беше купил едни светещи балони на децата, но един се спука и му остана светодиодната лампичка, която продължи да си свети.Та той предложи да я сложа в къщичката.Така и направих, сложих лампичката вътре и се получи много красиво - прозорчето светеше в нежна синя светлина.
Това хубаво кану пак го направих под напътствията на Митко, който ме наставляваше : "Удължи го още малко, издълбай го още".Изобщо все ценни съвети :)
На гърба на тортата има нарисувана лодка, която докато рисувах се колебаех дали се е получила добре и дали се вижда ясно какво е това.Тогава Теа се върна от градина и каза "Аууу, какво хубаво моренце!Мамо, много хубава лодка си нарисувала тук".Тогава разбрах, че явно се е получил желания от мен ефект.
Вкусът на тортата беше в унисон с външния й вид - "Рафаело".
Рождения ден беше в пиано бар и както знаете в този тип заведения светлината  е много приглушена.И на фона на тази светлина къщичката блещукаше прекрасно, а самата торта изглеждаше като реална картина.
Пожеланието ми към рожденика беше наистина да посети това райско кътче - Малдивите :)
Още снимки и светещия ефект можете да видите тук.

2 коментара:

  1. Ех може да не сте отишли на истинският плаж , който се намира на МАлдивите, но пък сте направили невероятна торта, която да ти е жал да си отрежеш парченце, идеално синъо море и палми, пожелавам ви някой ден да отидете на истиснка такава екскурзия. Поздравления отново за тортата, ако дадете и рецептата може да направя и аз опит да я сготвя, макар, че едва ли ще се получи толкова професионално.Колибката е уникална и от терасата излизаш и гледаш океанът, мечта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за хубавите думи ! В интерес на истината близо година по- късно от направата на тортата отидох на почивка на един от островите на Малдивите :) Като цяло установих, че съм уловила духа на мястото в тортата си, но красотата там е неземна и едва ли би могла да бъде напълно пресъздадена по какъвто и да било начин. Но иначе беше така, излизаш от къщичката и влизаш във водата :) а рецептата е следната : кремът се прави от 400 гр. Подсладено кондензирано мляко, 100 гр. Бял шоколад, 70 гр. Масло, 150-200 гр.кокосови стърготини. Шоколадът се разтопява, прибавя се към кондензираното мляко, прибавя се мекото масло и кокосовите стърготини. Използвам пандишпанови блатове.

      Изтриване